tisdag 6 juli 2010

Ett, två, tre, fyra

Dagarna försvinner snabbt... Jag hinner inte med!

En enkel sammanfattning av dagen såhär mitt i natten:

1 härlig dag, 2 familjer, 3 älgar och 4 blytunga barn!

Solklart va?

Kanske ska utveckla det hela en liten aning ändå... =)

Började morgonen med att försöka utreda mitt sedvanliga kaos. Trots halverad barnaskara så var det ingen lek. ;)

Därefter for jag till de stora barnens pappa och plockade upp ett barn, sonen ville stanna en natt till och det får han såklart! Vidare ut till en av stora stadens playor för att möta upp syrran, hennes familj och min Snotti.

En gigantisk boll, nedgrävd i sanden, får de mest nerkylda ungar att tina på ett kick! =)







Just denna beachens stora för- och nackdel är att det är grymt långgrunt. Man får springa hundra mil innan man kan doppa sej! ;)

Snufflis passade på att njuta av den extra uppmärksamhet som hon fick av "hon som jag är smulfis åt".

I skyn cirkulerade både skrattmåsar och fiskmåsar för att ta del av spillet som Lilleman ställde till. Tur att någon städar, visst? Synd bara att det inte finns fimpfåglar, för jisses vad fimpar jag fick hindra Lillen från att stoppa i gapet! *pust*

Efter stranden följde vi med syster och hennes kära hem. Grillning stod det på schemat och här har ni mästerkocken in full action... ehrm...

När alla magar var mätta, barnen gungat sej trötta och hunnit spela lite tv-spel packade vi ihop dem och tog en promenad ner till älven för att mata andmamman och hennes bebisar.

Tyvärr har den stackars anden bara en unge kvar... Hoppas den klarar sej!

Även här hjälpte måsarna till att städa! De var så ivriga i sitt göra så att det ledde till frontalkrock! Så kan det gå om man inte håller ögonen "på vägen". =)


En mors dröm, fyra ungar balanserande på kanten till älven... Eller mardröm, menar jag såklart! Mamman stod beredd att hoppa i efter, bet sej i tungan och försökte ha is i magen... Stod och "led" i tystnad. Det krävdes en hel del självdiciplin för att inte slita bort ungarna och förmana dem i ett. Hönsmamma, jag? Jodå, en sund hönsmamma!

Efter kvällsmat av nybakade scones och äppeljuice tryckte jag in mina barn i bilen och for hem ackompanjerad av en underbar solnedgång.


På vägen hem hamnade vi på älgbowlingbana två gånger. Två älgar i första omgången och en i den andra! Lyckades med nöd och näppe undvika strike båda gångerna. Reaktionsförmåga och bra bromsar! =)

När vi kom hem hade klockan hunnit passera elva och de fyra små sov tungt. Styrkelyftningspass mitt i natten är inte fy skam. Haha...


Inga kommentarer: