söndag 25 juli 2010

Tvär kille från starten ;)

Vid den här tiden för exakt ett år sedan så var jag beordrad sängläge på grund av att Lillen vänt sej på tvären efter att det tagits hål på fostersäcken.

Klockan nio på lördag morgon kom vi in på förlossningen för en igångsättning då mina tidigare förlossningar gått så otroligt snabbt då de väl satt igång och för att mina barn har haft en tendens att bli stora (femkilosklumpar).

Jag fick nålar satta i rygg och armar och sen sattes dropp för att stimulera värkar. Tyvärr hände inte så mycket för än på kvällen då det istället blev kris. Ligga still, fasta och hopp om att liten skulle vända sej under natten.

Tack och lov gjorde han det!

Nu idag, ett år senare, så har vi haft kalas nummer två för Lillprins Bus som fyller ett helt år i morgon.


Farfar och Farmor B kom med paket och ballonger...



...gissa vilket som var roligast?

Fyller man år så ska man naturligtvis skära tårtan SJÄLV!



Somliga var mer otåliga än andra...

Sen kom Minibatman och hans föräldrar med paket.

Minibatman höll på att dö av skratt när Lillkusinen började tugga glatt på paketet. =)

Även små killar kan bli överlyckliga av annat än paketpappret...

...och som jag tidigare skrivit... Det är inte konstigt att min unge aldrig vill ha mat, han slukar ju böcker dagarna i ända! ;)

Efter en lång dag är det mysigt att somna med sin nyfunna vän! (Tack igen Agonia för presenten, den var perfekt!)

2 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Vilken härlig ett årsdag! Och du, vilken fin tårta ni gjort!
Och, vilken jättemage för ett år sen :O)) ;)

BP sa...

Grattis Milo (snyggt namn förresten)!!! Han har helt underbara ögon - liksom några fler av dina busungar. Är det dina gluggor - eller?