torsdag 22 juli 2010

Finn fem fel!

Lägger Lillgrabben på skötbordet, plockar ner tvättlappar ur dvd-hyllan och plockar upp ett par stycken. Knäpper upp blöjan och försöker sen hålla undan två små händer som ivrigt letar efter de framtida familjejuvelerna samtidigt som jag ska hålla upp rumpan och torka bort skiten.

Stoppar bajsblöjan i en hundbajspåse och lägger den i dvd-hyllan, öppnar papperskorgen och plockar upp en blöja som jag med mycket möda lyckas trä på sprattelgubben som högljutt klagar på att pillesnoppen stängs in.

Kommer på att jag glömde smörja den stackars, röda rumpestumpen och letar febrilt efter salvan som jag tillslut hittar i hyllan med barnböcker och lyckas efter en stund få av blöjan igen, smörja och dra på blöjan ytterligare en gång.

Sist men inte minst hittar jag lite kläder nedstoppade i blöjförpackningen att sätta på Lillprins Bus!

En svett mamma, ett svettigt barn... Ännu en rond i blöjbrottning avklarad! =)

Inga kommentarer: