fredag 16 juli 2010

Städmusik i Shannaras värld

Det är fredag och fredag betyder såklart en gemensam insats i hemmet. Listan kan göras hur lång som helst över vad som måste göras, men jag hinner aldrig.

Har i ett halvår tänkt tömma vitrinskåpet som gror igen av damm, lagret är så tjockt så man ser snart inte genom glasen som står därinne. I över ett år har jag tittat snett på fönstren och konstaterat att en rejäl putsning både utanpå, innanpå och i mellan glasen vore på sin plats. I vardagsrummet sitter de klarröda, blanka gardinerna fortfarande uppe, de som jag satte upp till jul (eller rättare sagt min mor satte upp dem). =)

Men jag lutar mej lätt tillbaka och konstaterar att badrummet, köket, golven och det dagliga stöket kommer i första hand. OCH mitt databord, som är så fint så, inte ett dammkorn (just nu)!

Nu är det röjardags och musictime!












Inga kommentarer: