söndag 24 juni 2012

Å regnet de bara öser ner...


En regnig dag, en grå dag. Det händer inte mycket här i Hålan inte.

Vad hittar man på med sex instängda ungar?

Hela morgonen målades det! I alla fall pysslade de små med det...
 


Åttaåringen gick efter Mamman mest hela dagen och gnällde över vad tråkigt det är när inte Sexåringen är hemma.

Vid lunchtid sa Snufflan "Nu går jag", och sen gick hon. Över till granntösen, där hon tillbringade resten av dagen, hon kom inte ens hem för att äta eftersom de hade mycket godare mat hos kompisen. ;) Mätt blev hon i vilket fall!

De stora kärlekarna har tillbringat dagen med att sitta vid datorerna i perioder och där i mellan så har de tjatat öronen av Mamman. Tonåringen har tydligen bestämt sej för att en bra diet är på max 500 kalorier om dagen... Hmmm... Inte klokt.

Det hela sprack när det serverades nybakade munkar och glass under kvällen. Nu är det mitt fel att Tonåringen blir fet förstår ni - För man KAN inte säga nej till det som är gott!

Nu har Mamman och Stora Brorsan precis sett filmen "Män som hatar kvinnor". Den var bra, nu vill jag se del två och tre. Helst nu, på stört, med en gång... Antar att jag får vänta tills nästa helg infinner sej. Till veckan jobbar Mamman mer än dubbelt så mycket som vanligt! =D

1 kommentar:

BP sa...

Nej att ha sex ungar inne i skitväder är nog ganska (=mycket) påfrestande. Grrrrr.
Har sett alla Millenium filmer, både de svenska och den engelska varianten. Yummie, yummie säger jag bara!

PS Hoppas att N snart kommer på andra tankar - eller ja, det har hon ju redan gjort! Ds