måndag 4 juni 2012

Jag glömde ju berätta...

Jag glömde ju bort att berätta hur fina mina två små barn var i ansiktet när de väckte mej på söndag morgon. Den ena var målad med blått bläck och den andra med svart bläck, på ögonlock, kinder, runt munnen och i pannan.

Det visade sej att de tittat på när Mamman målade sej (vilket skett en gång de senaste åtta åren innan lördagen) och sedan sagt till Pappan att de ville måla. Han hade då gett dem papper samt bläckpennor och satt sej framför tv:n i vardagsrummet... Ehrm... Hahaha... =D

Jag glömde även bort att berätta att vi faktiskt fick hela åtta fribiljetter till inspelningen av Gladiatorerna på lördag i LLA! =D


Dessutom glömde jag bort att jag lovat Lillan att visa upp hennes nyckelpiga i bloggen, bäst att jag gör det nu! ;)
 
  
En annan sak som tycktes mej ganska lustig häromdagen var när jag travade runt på utsidan och ropade på mina små barn. Stumpen och Stumpelina, kallade jag dem visst. Plötsligt stannar en äldre dam ute på gatan och frågar: "Har ni skaffat kaniner? Men ujuju så bedrövligt att de rymt för dej då..." Ehrm... Visserligen kan barnen både hoppa, skutta och tugga gräs, men kaniner har de inte konverterat till helt, ännu! ;)

Dagen idag har bjudit på en muterad måndagsmorgon, arbete, åska på håll, två duktiga stora ungar och fyra små monster som det tog tre timmar att få i säng... GAH! =(
 

2 kommentarer:

BP sa...

Ja du ser Shannara du borde anamma M:s synsätt på dimma - inomhus alltså. Du kommer att slippa mycket städning.
Stort grattis till åtta fribiljetter, KANOOON!

BP sa...

Jag gillar barnens fantasi att efterlikna sin vackra mamma. Det ska visst böjas i tid så...