måndag 18 juni 2012

Det svänger fort!

Visserligen har de fyra yngre förmågorna i familjen vistats på sommarfritids och sommardagis från lunch till kvällen och visserligen har Mamman jobbat, men vilken härlig dag det blev idag ändå. =)

Mysmorgon och segisfrukost fram tills det var dags att lämna barnen, därefter hann Mamman handla och gå hem för att äta lunch med de stora älsklingarna. Härligt att få sitta och hinna prata på vuxennivå tillsammans med dem för en gångs skull.

På jobbet dök det upp en karl, som jag så väl kände igen... Men jag kunde inte riktigt placera honom, till att börja med... Sen kom jag på det... Det var ju en av gubbarna från "Bygglov"! (Läs om det Värmländska projektet här>>)

Min kollega upplyste mej om att hon sett både "bygglovsbilen", lastbilen och tv-teamet från programmet på morgonen - på TRE olika ställen. Det var bara tv-teamet som lyckats hitta fram till rätt adress ute i skogarna. Hahaha =D

Vilket som, karlen frågade efter en korvkiosk och jag upplyste honom om att då fick han åka en bra bit. Han förklarade att han nog sett en på vägen från Borgvik varpå jag förklarade att då hade han nog sett i syner för mellan här och Borgvik finns inget annat än skog, men om han hade tur (eller otur) så så kunde han nog fixa sej en älgstek eller två om han åkte tillbaka samma väg i kvällningen. ;)

I det Shannarianska hemmet var allt frid och fröjd då Mamman kom hem. Tonåringarna hade städat sina rum, diskandet var i full gång och Lillen smög runt i pyjamasen.

Kvällen blev sen idag med, men det gör inte så mycket (ska ju bara till tandläkaren i morgon, i övrigt är vi lediga hela dagen). Det fixades varma ostmackor och tonfisksallad, alla barnen åt samtidigt och ingen var otrevlig eller "skrikig". Bara MYS!

Inte bråkades det vid nattningen heller, det var bara god natt och snark. =) (De stora lär väl inte lägga sej före midnatt, men de sköter sej själva.)

Har just avslutat en konversation med Stora Brorsan som gick ungefär då här...

"Öh, mamma, får ja se vad du har för processor i din dator da?"
"Jaja, titta du."
"HAHAHA du har ju bara en dubbelkärnig med 1,5 gHz."
"Funkar för mej"
"Ja ska köpa en sexkärnig med... blaha blahaj... gigahertz... blablabla och moderkort... grafik... bubbel bubbel blahajsan..." ungefär här slutade Mamman lyssna, hon kan ju faktiskt inte vara expert på allt heller! ;)
"MAMMA, LYSSNAR DUUU ELLER?"
"Nej, tyvärr, jag defragmenterar..."
"Aha, var det därför du tog min internetdong? För att kunna koppla upp dej på nätet och ladda ner defraggler? Hehehe..."
"Ja just det, jag råkar ju ha en usb-port bakom örat!"

Sedär, Mamman vet hur man får tyst på sina ungar! ;) Nästa gång de ska städa funderar jag på att upplysa dem om att jag ska åka bort, men att jag lagt tusen spänn någonstans i deras rum. Om de städar hittar de pengarna - kan det ju stå på en lapp... Sen, efteråt så kan jag upplysa dem om att det aldrig fanns några pengar, men att de tjänat in flera dagars gnäll, tjat och gnat från Mamman då de bara behövde ett par timmar och inte 22 dagar på sej att städa den gången. =D Bra va???

2 kommentarer:

BP sa...

;-)))))) Smart mamma! Smart Shannara!!! MVG till dig ikväll... inte minst för hela inlägget. Fortstätt på den inslgna linken kan jag bara säga!

Paradiset Kaos sa...

Du hittade mig och jag hittade dig!När jag har tid kommer jag läsa allt du skrivit :-)
Ha en fortsatt skön, ledig tisdag!!!