tisdag 5 juni 2012

Konstutställning!

Tredje kvällen i rad som jag sitter här och lyssnar på mina barn som vägrar sova, detta trots att de gick upp SEX denna morgon efter att ha bråkat till tio i går kväll. *suck* Nåväl, i morgon är vi ju alla lediga ändå!

Förutom tvätten så hann Mamman även med att handla innan Bröderna Bus kom hem från skolan. När de kommit hem så hämtade vi upp de små bustrollen lite tidigare än vanligt för att sedan gå på vernissage. Det var dags för årets konstutställning på stora skolan. =) (I år var både Stora Brorsan och Åttaåringen med och deltog med sina alster.)

De äldre eleverna har varit på ett pappersbruk och lärt sej göra papper, väl hemma på skolan igen har de experimenterat friskt med både karamellfärg, glitter och tryckbokstäver. KUL!
 
Årskurs ett, det vill säga Åttaåringens klass, har fått måla med kolkritor.

Färggranna älgar tillverkade av 1-2:an.
 
Naturligtvis köpte vi fika i elevernas "café". En mycket bra affärsidé konstaterade Stora Brorsan - "Först bakar föräldrarna fikabröd och sedan betalar de för att få äta upp det!" ;)

Mosaikporträtt. Någon av dem har Stora Brorsan tillverkat, han vägrar dock berätta vilken. Haha...
 
Båtar i solnedgång, även här finns ett alster av Stora Brorsan med!

Skulle kunna plåga er med bilder sida upp och sida ner av allsköns mästerverk! Länder och solsystem i papier maché, fjärilar som flyger, dinosaurievärldar, konstiga byggnader och en hel del annat. Årskurs sex (Stora Brorsans klass) har även varit på filmverkstad och tillverkat egna små kortfilmer, ni vet varianten där man flyttar, tar ett kort, flyttar, tar ett kort o.s.v i alla evighet. Dessa två produktioner som blev resultatet visades upp i ett klassrum varje hel och halv timme. KUL!

Småttingarnas träning hoppade vi över idag då regnet öste ner, istället satt vi länge vid matbordet och diskuterade både det ena och det andra medan kyckling och potatisklyftor försvann ner i våra magar. =)

Nu har Mamman skrivit i en halvtimme och nu har ungarna tystnat i sängarna, SKÖNT! Mamman ska nog ta kväll riktigt tidigt idag!

Sov Gott Världen!
 

2 kommentarer:

BP sa...

Här LER jag med hela ansiktet och hela mitt hjärta!!!
Att göra eget papper har alltid varit en dröm. Har aldrig kommit så långt...än.
Älgerna är suveräna och kolritningen påminner om min favo konstnär Simon Rodericks alster.
Där hade jag gärna velat vara med. Å du - jag hade köpt mig med hur mycket som helst!!!

Sherlock sa...

"Naturligtvis köpte vi fika i elevernas "café". En mycket bra affärsidé konstaterade Stora Brorsan - "Först bakar föräldrarna fikabröd och sedan betalar de för att få äta upp det!" ;) "

GULD!! :D