torsdag 12 maj 2011

Vem sa att fredagen den 13:e är otursdag?

Om man längtar efter sömn så har det Shannarianska hemmet visat sej vara en mycket dålig plats att befinna sej på just nu. Om man längtar efter trevligt sällskap och en positiv Shannara så är inte heller då det Shannarianska hemmet något att satsa på för närvarande.

Men OM nu någon tycker att:
  • det är kul att tillbringa natten med att trösta en sjuåring med mardrömmar (som innehöll en armé av vår döda katt med lysande röda ögon som attackerade honom och bästa kompisen) och sedan sitta med en femåring skrikande i knät som har ont i öronen fram tills alla andra kliver upp kvart över fem.
  • det är trevligt att ringa tvåtusen gånger till vårdcentralen utan att ens hamna i telefonkö eftersom den uppenbarligen är full och sedan ringa lika många gånger till sjukgymnasten, för att meddela att man inte kan komma på avtalad tid, innan han svarar.
  • det roligaste som finns är att få mensen mitt uppe i allt tröstande och springande med ungar.
  • det är skönt att inte ha någon tv samtidigt som man saknar internet.
  • det är uppfriskande med utmaningar i stil med att försöka få i en stönig femåring medicin under två timmars tid genom att muta, övertala och till sist försöka hålla fast ungen och tvinga in tabletten utan att få fingrarna avbitna.
  • det är upplivande med ungar som skriker sej hesa då de inte får "skaka" ut påsen att bära hem maten i själv.
OM någon av er tycker det så är ni mer än välkomna! ;)

Som tur är så fick vi en trevlig promenad, jag och grabben, då vi helt enkelt bara klev ner till vårdcentralen och sa "Hej här kommer vi. Mitt ben ska kollas och grabben har ont i örat!" Benet kollades och lapiserades ytterligare en gång (jag höll nästan på att börja tjuta av smärtan, det svider fortfarande, men lyckades bita ihop så jag inte skrämde vettet ur min unge). Barnet kollades och fick penicillin utskrivet.


Hann till och med ta några foton på vattendroppar efter störtskuren med regn som kom inatt (som också väckte mej och skrämde mej halvt från vettet, med sitt dånande och hårda smattrande, innan jag vaknade helt och förstod vad det var) på vägen hem.




Sen blev det en sväng till stora staden och förutom medicin inhandlades något att trycka tabletterna igenom så att de blev halkiga och smakar citron, skitsmart!


Om det hade funkat, vilket det INTE gjorde på min son. Hans medicinintag avslutades efter två timmar då mormor kallats in som förstärkning och fick i Snotti hans medicin med lite hemlagad jordgubbssylt! (Tack Mammsen!)

Efter att övriga småbarn hämtats hem tog vissa av oss en lov runt i trädgården med kameran innan vi förpassade oss in på andra sidan väggen och upptäckte att nätet var tillbaka och att mistluren som tidigare tjutit över sin påse nu låg på golvet i småbarnens rum och sov.


Efter att ha skakat liv i kraken igen så blev det pizza och ytterligare en omgång i "medicinringen" med mellanpojken.


Och eftersom det är fredagen den 13:e i morgon så kommer jag få sova jättegott i natt! ;) VISST?

GAH, precis när jag skulle lägga in dagens bilder så ploppar en ruta fram... Blogger är inte tillgängligt för tillfället. Vilken skitdag! :( Undrar om ens texten går att publicera... Bäst att kopiera den först... *suck*

Vem sa att fredagen den 13:e ska vara en otursdag? Inte mycket kan bli värre än idag hoppas jag!

Ett dygn senare går det äntligen att publicera... *suck*

1 kommentar:

BP sa...

Du har då verkligen gjort bra reklam för fredagen den 13:e. Herregud!!! Ja kanske inte du direkt men ungarna. Tur att du la upp några höjdarfoton - som kompensation liksom.
Japp å hela blogger la ju nere efter en serverkrasch
http://twitter.com/#!/blogger , det var nog det mest negativa för min del - tror jag, men orkar inte tänka efter.
Förresten om du vill ha ett gapskratt, vilket jag tror att de behöver så kan du få det på min blogg ikväll, förutsatt att blogger inte plockar inlägget igen som dom gjorde igår med alla inlägg efter klockan 19:00.