söndag 29 maj 2011

Mors dag!

Så var det Mors Dag igen då... Jippie!

En morgon fylld av mer kaos än vanligt. Inget kaffe på sängen i år heller (tur, eftersom Mamman inte dricker kaffe ens en gång). Mamman fick i alla fall två kort från småpojkarna som de omsorgsfullt fyllt med text, glitter och hjärtan.




En förmiddag fylld av en egoistisk tonåring, pessimistisk tonåring, gnälltonåring, "jag-fick-inte-som-jag-ville-så-jag-sticker-tonåring". En förmiddag fylld av en skrikande sexåring, missnöjd över allt, "en-ständig-kamp-om-att-få-som-han-vill-sexåring". En förmiddag fylld av en sjuåring, som trots tusen diskussioner i lika många dagar, kastar och sparkar bollar inomhus. En förmiddag fylld av en treåring som varit gnälligare än normalt...

En förmiddag fylld av en Pappa som helt uppenbart tycker att det roligaste i världen är att skrika, låta arg och göra Mamman ledsen... Inte konstigt att det blir kaos då kanske? =( (Men det förstås, Mamman är ju så otydlig... *suck*).

Jag hoppas att alla ni mammor runt om i Sverige blir visade lite extra uppskattning idag. Riktig uppskattning, det krävs inga presenter... Bara att man får lite lugn och ro, kanske bli lite bortskämd...

Tur att mina ungar vet att uppskatta sin mor dagar då det inte är Mors Dag. ;)

2 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Hihi.. Stort Grattis på Mors Dag! Ha en underbar dag!

Kram på dig!

Anonym sa...

Stort Grattis eller ska jag säga sex gånger GRATTIS på Mors Dag!
Hoppas att du får lite lugn och ro nu, en tårtbit kanske eller en extra kram, vilket du är sååååååå värd.

//Beate
PS. Ritningarna är ju såååå söta:-) DS