lördag 21 maj 2011

Domedagen är här

Nu på förmiddagen så deklarerade min mobil att jag hade ett "message from God". Idag visade sej Gud vara min tonåriga dotter som befinner sej på annan ort hos sin pappa.

"Om jorden går under idag så vill jag bara att du ska veta att jag älskar dej och hur mycket du verkligen betyder för mej mamma." Löd sms:et...

Mammans ögon fylldes nästan över till bredden av tårar, Mamman blev rörd, älskade unge.

Det är knappast troligt att jorden kollapsar den här helgen, lika troligt som att den skulle ha gjort det ett x antal tidigare... Nya Zeeland skulle i så fall redan ha försvunnit i den jordbävning som förutspåtts.

Den mest troliga spådomen, enligt mej, är den enligt Mayakalendern. Den påstår att i december 2012 ska jorden sluta existera så som vi känner den idag. Det betyder alltså inte att jorden går under, men att den förändras åt något håll. I en perfekt värld så skulle alla krig ta slut och mänskligheten börja hjälpa varandra över alla gränser, men hur stor är den sannolikheten?

2 kommentarer:

BP sa...

Gud vilket gulligt sms till sin mamma!!!
Näää, vi lär nog inte gå under i år eller nästa år, men vänta bara när havet stiger och större delar av världeninte finns längre - men det lär nog inte ske medans vi lever...
Ha det så bra nu. Ska klura på din Mix nu...

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Otroligt gulligt av din dotter att sända dig det sms:et. Klart att man blir tårögd då :)
Ha en underbar lördag!

Kram kram