onsdag 25 maj 2011

Optimist, men realist

Under förmiddagen när jag loggade in på datorn så såg jag att en av mina vänner, även hon mamma till en tonårig dotter, hade skrivit:

"Dagens gåta! Hur många dagar tar det för en tonårstjej att fylla sin tvättkorg?"

Herregud människa! Dagar? Är du inte klok? Det handlar om timmar... Du måste ha skrivit fel? Eller hur?

Jag menar, jag håller för tillfället på att tvätta sex dagars tvätt och om man tittar på vad tonåringen bidragit med så kan man snabbt se att hon, förutom underkläder och sovkläder, använder två linnen, tre t-shirtar, en långärmad tröja, jumper eller skjorta och två par (minst) byxor per dag. Till det kommer sängkläder, handdukar och gympakläder. Det är underbart att ha ett så rensligt barn (vore bra om hon kunde applicera den egenskapen på sitt rum också). ;)

Jag är visserligen en optimistisk människa, men man måste ju för bövelen vara lite realistisk också! ;)

2 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Jag har inga tonårsbarn men jag tycker det räcker med tvätt ändå. Barnen ska byta om, gympakläder, sängkläder ja allt det du rabblat upp... det blir ju ett Kebnekajse berg ändå liksom!! Är man många i familjen blir det ju dessutom ett mycket större berg :)

Ha det gott!
Kram kram

BP sa...

Får se om det går att kommentera idag då;-) ja tonåringar är ju tonåringar (har nog förträngt hur jag var själv...) men du kan kanske lära upp henne i tvättmaskinhantering, med lite tur avtar renligheten då;-)