måndag 2 maj 2011

Åh NEJ, inte igen...

Efter att ha genomgått det vanliga morgonkaoset med alla barn, letat bortsprungna strumpor, torkat utspilld o'boy (var tvungen att flytta hela köksbordet för den uppgiften) och diverse annat livat (borsta tänder är morgonens största utmaning) lämnades barnen in på de olika anrättningarna runt om i byn. Precis när jag hunnit hem så förkunnade min mobil att jag hade ett "message from God" och jag slet glatt upp mobilen för att läsa sms:et.

Läste en gång, två gånger, tre gånger och kände NEEEEJ, inte igen! I messet skrev min kompis att tyvärr så hade alla hennes barn löss, IGEN. Mina ungar har ju umgåtts med dem halva lovet så det var bara att plocka fram luskam och diverse andra tillbehör att möta barnen i dörren med då de kom hem. =(

Min lilla söta dotter överraskade sin mamma med blommor på eftermiddagen då hon hämtades upp på förskolan. Sötnosen! (Hon kände nog på sej att Mamman behövde muntras upp.)


Väl hemma med alla ungar började kammandet. För säkerhets skull kammades alla både före och efter de duschat. Summan av kardemumman blev sammanlagt två "halvvuxna" löss, behandling och byte av sängkläder. Inte hela världen... Nu ska det bara kammas i ett par veckor till! ;)

Lössen har dominerat dagen, men Mamman hann faktiskt läsa de sista tvåhundra sidorna i sin bok, en tidning och vila lite under förmiddagen! =)

2 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Usch och fy för löss.
Underbart söt dotter och fint med lite maskroser ;)
Ha en toppen dag!

Kram en 8-barns mamma

BP sa...

Grrrrrrrrr! Grrrrrrrrrrr! Glöm bara inte din egen man;-)