tisdag 18 maj 2010

Åter förfasas jag över...

...att människor inte har en jävla aning om vad som är ditt och mitt!

I oktober förra året skrev jag om detta efter att butiken i hålan haft inbrott. Då hade man sågat sej genom en vägg som ligger ut mot stora vägen utan att någon reagerat. Nu, i natt, så har någon brutit upp dörren till "dagis" och gått in å stulit lite saker. Dörren som brutits upp ligger ut mot samhället, vid vägen.



På förskolan, de små barnen känner sej naturligtvis kränkta av detta. Någon har varit där, i deras trygga hamn och rört om.

Jag förstår inte, föräldrar, samhället, skolan... Det är dags att ALLA hjälps åt att uppfostra våra barn och ungdomar. Man får säga till andras barn i lekparken, på skolgården och i butiker. Jag skulle bli fruktansvärt besviken på min omgivning om de INTE påpekade för mina barn att de gör fel OM de gör det då jag inte ser.

Jag står fortfarande lika starkt för mina åsikter i mitt förra inlägg!

Mitt och ditt, ska det vara så jävla svårt att lära sina ungar det???

Jag antar att all denna köphysteri som finns nu för tiden bidrar, att barn vill ha allt det som "alla" andra får då föräldrar ska döva sitt samvete över att de jobbar så mycket. Sen vill barnen ha mer och dyrare saker och då måste föräldrarna jobba än mer... Sen sitter man där i den onda cirkeln!

Barn är duktiga på att utnyttja vuxenvärlden. De märker snabbt om föräldrar försöker döva sitt samvete över för mycket jobb eller för att de gått skilda vägar. Jag vet, varje gång mina stora var hos sin far då de var små så ville jag ge dem presenter och skämma bort dem, men jag satte mej över den "känslan" och jag hoppas för allt i världen att jag ALDRIG kommer få höra att mina barn är oärliga!

Inga kommentarer: