måndag 24 maj 2010

Det blev köbildning

Ni vet hur det är när man är ute på motorvägen och kör va? Det flyter på hur bra som helst tills man når Stockholm.

Här var det highway fram till två idag. Det blev diskat, undanplockat, handlat, tvättat, vikit och bytt i kattlådan innan det. Jag hann till och med ta en promenad i solen och fota lite blommor!



Sen hämtade jag barnen och då kom den där proppen. Det blev köbildning. (Är det det som kallas "hellhour" när man har ungar?)

I trafiken så får man försöka köra kugghjulsprincipen och ha tålamod, här hemma åker multitaskingförmågan upp ett par snäpp och har man tur räcker tålamodet hela vägen.

Prick på sekunden samtidigt så frästes köttfärsen, vattnet började koka och Lillen ville ha mat. Lillan fick inte somna och fyraåringen hade tusen frågor som jag försökte besvara samtidigt som sexåringen stod bredvid och messade "fårjagspelafårjagspelafårjagspelafårjagspela".

Så där stod jag och tryckte en sked i munnen på Lillen med jämna mellanrum samtidigt som jag rörde i köttfärssåsen och ropade likt en fladdermus ut små frågor till Lillan för att höra så hon inte somnat. Mellan de ropen försökte jag svara på Snottis frågor och gav Puddeludding lov att spela på min dator en stund.

Sen var det bara att röja köket och dammsuga kvar. Då fick även tårna träna sin multitaskingförmåga och blev experter på att trycka och vrida upp små plastdjur ur en leksak. Allt för att hålla Lillen nöjd! =)


Kvällen tillbringades ute... Barnen vill träna, träna, hoppas att de inte tröttnar utan att det håller i sej hela livet! ;)

Inga kommentarer: