fredag 28 maj 2010

Pannkakor och blomjakt

När Pappan kom hit, för att hälsa på över helgen, hivad Mamman över en grinig unge i famnen på honom och gömde sej i duschen en stund. Lät irritationen över förmiddagen rinna av mej...

Därefter hamnade Pappan vid pannkakslaggen medan jag skjutsade den största sonen på Bowlingkalas (gästerna används som käglor och födelsedagsbarnet som klot?) inne i Lilla staden.

När kvällen smög sej på så slutade det regna och jag hivade ut ungarna och mej själv en sväng.

Medan Snufflan och Snotti lagade härlig stensoppa...

...så provade Puddeludding Lillasysters cykel och lyckades få till en härlig prinsesshälsning då han fick syn på kameran!

Solen silades genom molnet och gav ljuset ute en annorlunda skiftning...

Plötsligt kom barnen på att de ville ha rabarber så vi stegade iväg och plockade en rabarb av jätteformat som räckte till oss allihopa!

Då vi stod där, under äppelträdet, och skalade rabarben så tyckte Puddeludding att det var som ett fint tält och ville att jag skulle fota (han har blivit ett proffs på att hitta objekt åt mej). Sen var blomjakten i full gång! Tre ungar stod på tre olika ställen och skrek "Här mamma, jag har hittat en blomma", "Mamma, skynda dej hit med kameran" och "Titta här mamma, vill du ta kort på en sådan här blå också". Jag fick skynda fram och tillbaka släpandes på paraplysulkyn med Lillen.

Massor av härliga bilder fick vi till! =)






När vi kom in igen var klockan alldeles för mycket, men till min stora glädje var jättedisken bort och köket tillsnyggat (igen).

Klockan hann bli närmare tio innan kvällsmat, popcorn och yatzy var avklarat, MEN alla var nöjda och glada då de kröp till kojs och det är så dagen ska sluta hur den än har varit...

Inga kommentarer: