lördag 8 maj 2010

På jakt efter "Bakifrån"

Veckans tema i en av alla dessa fotoutmaningar som jag håller på med i min fotoblogg är temat idag "Bakifrån" (vilka tankar och syner som for genom mitt huvud då det annonserades ska vi inte gå in på här, det här är en barnvänlig blogg ser ni).

Jag och de fyra små barnen gav oss ut i lekparken för att se vad vi kunde hitta på... Medan jag vaggade bebis till sömns så satte sej två av barnen i sandlådan.


När lillen somnat så tänkte jag försöka fånga ett gungande barn bakifrån, eller en unge i kanan eller så, men det visade sej att vi skulle på småkrypsjakt!







Som ni ser så har jag nu en hel massa bakifrånbilder att välja bland. Nu måste jag bara välja också... Hmmm...

En härligt, smutsig eftermiddag blev det och när vi kom in deklarerade dottern att hon skulle lägga maskarna.

"Maskarna? Vilka maskar?"
"De här..." Dottern stoppar handen i fickan och drar fram en hel näve små svarta tusenfotingar...
"Men, de får inte sova här inne."
"Jo, i min säng!"
"Eh, nej!"
"Joooo, dumma dej Mamma, du e dum som en banan"

Efter lite lirkande fick de sova på balkongen!


1 kommentar:

BP sa...

Fy fan vad äckligt. Hade blivit totalt hysterisk vid anblicken av maskarna. Ja allt annat småkryp som du har fotat gjorde också att jag... ja....
Ettan var ju perfekt till "Bakifrån" tycker jag.