söndag 30 maj 2010

Nu är Mammans dag till ända

Så har alldeles strax den här dagen passerat, Mammas speciella dag på året.

Min dag har varit alldeles som vanligt, förutom att barnen gnällt och bråkat extra mycket.

Allt jag önskade mej var en lugn dag, en dag där jag kunde få vara lite fri, få slippa alla göromål. Men det går såklart inte då man har små barn.

Egentligen så borde jag inte sitta här och tänka "Vad kul det varit med en blombukett eller en teckning, ett kort som barnen gjort" och "Vad härligt det hade varit om barnen bara hållit sams och visat sin mamma lite respekt". Mina barn ger mej både blommor och teckningar rätt som och vissa dagar är de alldeles underbart rara och hjälpsamma så jag får ju det där ändå.

Jag älskar mina ungar precis som de är, de måste inte göra sej till... Men de kunde ju i alla fall ha hållit sej i skinnet tycker jag! =)

Varit hos mor och far på middag ikväll (Tack för maten Mamma) och Mammsen fick liljekonvaljer, ett kort och några lotter. Syrran berättade att hon fått sovmorgon och lotter...

Pratade nyss med en kompis som blivit firad riktigt stort med frukost på sängen och fyra presenter av sina tre barn (och pappan som hjälp, Lillan är ju inte så gammal än), sen hade de käkat tårta under dagen... En riktig drömdag hade hon haft sa hon. Kul för henne! =)

Hoppas alla Mammor haft en härligt lugn eller levande dag idag! =)

Inga kommentarer: