lördag 15 maj 2010

Fotbollsplanen förde tankarna till BP ;)

Eftersom Pappan är här den här helgen så kunde Mamman lyxa sej med en kvällspromenad efter att kidsen somnat, i alla fall de fyra små.

Ute var det fortfarande varmt, trots åskskuren tidigare. Luftfuktigheten hade sjunkit markant, men det var alldeles underbart att traska ut med kameran som enda sällskap.


Mamman hann fota det sista av åskmolnen då de försvann bort i horisonten...

...sen rullade dimman in över fotbollsplanen. (BP, eftersom jag förstått att du diggar fotboll skarpt så tänkte jag faktiskt på dej då jag tog den här bilden!) =)

Mamman konstaterade att foppatofflor på ett vattenmättat gärde och på en lerig stig genom skogen full av krasande, slemmiga sniglar kanske inte var det smartaste valet idag. Likt en hockeyspelare i proffsligan susade hon fram genom skogen, eller, ehrm... Som bambi på hal is kanske det var. ;)



Om det är så att någon saknar sina sniglar så vill jag bara meddela att de alla befinner sej här i lilla hålan. Välkomna med hink och spade, eller en container och grävskopa, och hämta tillbaka dem. Tack på förhand! =)

1 kommentar:

BP sa...

Ha, ha, ha!!! Så gulligt att du tänkte på mig. Det hade jag också gjort;-) 1 000 tack för länken alltså:-)
Förstår at du vill bli av med alla äckliga sniglar, speciellt den understa: det är väl en mördrarsnigel... tror jag. Den andra med hus kan man ju äta (mums).... men det kräver vissa förberedelser. Å det tror jag inte att du orkar med. Äckligt dessutom;-)
Kram Shannara! You are sååååå cool:-)