torsdag 27 maj 2010

Glädje är smittsamt

Efter att ha avreagerat mej en aning här i bloggen tog jag mej i kragen, fick ner alla ungar i lite kläder och masade ner oss till tvättstugan. När vi var klara där dök en sprudlande glad RQ upp.

Hon har varit på besök i sin nya klass på högstadiet och hävdar att hon hamnade i den bästa klassen med de bästa lärarna. Nya kompisar fick hon på stört och den nyrenoverade skolan är perfekt. Hon var så glad så, hör och häpna, hon ville att sommarlovet ska vara över innan det börjat. Glädjen smittade av sej, jag är så glad och lättad för min dotters skull.

Vi bestämde oss för att trycka in oss i bilen och fara in till stadsparken tillsammans trots att klockan var halvfyra. Efter en snabb ihopsamling av attiraljer till Lillen åkte vi till affären och bunkrade upp med massor av onyttigheter och sen ringde vi småbarnens farmor som mötte upp i stadsparken.


Barnen var först inte helt nöjde med Mammans val av utflyktsmål, men jag berättade att allt jag gör annars gör jag för att de ska ha kul. Idag var det Mammas tur att få göra något roligt för sin egen skull! Barnen verkade förstå det och väl inne i parken blev det spännande. Jättefontän, konstiga växter, ytor att springa på och GLASS så klart. ;)








Efter en massa fika, spring och fotografering tog vi oss en snabb sväng på köpcentret utanför stora staden och inhandlade nya skor till RQ (jag kan inte förstå hur hennes skor kan gå sönder HELA tiden?).

På väg hem var stämningen på topp! Vi sjöng, pratade och till barnens glädje mötte vi en mc-kortege på flera hundra cyklar!

En bra avslutning på dagen och efter en hel massa pussar och kramar så somnade barnen gott strax efter tio-tiden. Det ska jag med göra alldeles strax! =)

Imorgon är det en ny dag och nya tag!

Inga kommentarer: