söndag 30 maj 2010

Mors dag!

Idag är det Mors Dag. En dag då alla mammor i Sverige hyllas på olika sätt.

En perfekt Mors Dag i Shannaras värld är att få frukosten serverad, kanske få en fin blombukett med vilda blommor som barnen plockat ute. (Till och med en bukett maskrosor plockade av barnahänder är långt mycket mer värd än en köpt bukett!)Sen vill Mamman ha lugna, snälla barn och slippa städa. Jag skiter fullständigt i kort (som är köpta) och presenter, det är bara pengar inte riktig kärlek.

Dagens Mors Dag i Shannaras värld har hittills bestått av att klä barn, åka 13 mil för att hämta de stora barnen, handla, tampas med en sur trettonårig dotter, tjafsa med den stora sonen och springa in ett ärende på IKEA för att få tag på en del till Lillans säng.

Den närmaste timmen ska Mamman städa badrummet och dammsuga hela lägenheten innan vi ska åka till Mammans mamma och fira henne lite...

Jag minns min allra första Mors Dag (eller andra om man ska vara petig, men på den första var jag nära på nyförlöst).

Nåväl, när stora dottern var strax över året så befann vi oss tillsammans med min farmor hemma hos mina föräldrar. Min älskade farmor (som jag saknar massor) tog dottern på promenad i vagnen och sen kom de tillbaka med en fin blombukett full av lupiner, smörblommor och hundkex. Det är den allra vackraste blombukett jag någonsin fått!

Mina barn vet att det är Mors Dag, men om de inte får lite hjälp när de är små så rinner allt ut i sanden.

Jag hoppas att alla ni Mammor runt om i landet blir firade idag, på just det sätt som ni känner att ni vill!

Kram på er alla goa Mammor!!!

Inga kommentarer: