torsdag 27 maj 2010

Mamman kokade över

Fy fan vilken förmiddag det blev! Jag är arg, svettig och ledsen just nu!

Planen för dagen var att jag snabbt skulle tvätta undan de fyra maskinerna tvätt, fixa lite lunch, packa en fikakorg och möta upp småbarnens farmor, min syster och kusinen i Stora stadens stadspark. Barnen skulle få springa omkring, vi skulle fika och njuta av alla blommor och JAG skulle ha fått fotografera tulpaner och andra blommor.

Redan tio sa jag till pojkarna att de skulle plocka ihop legot och klä sej, men för varje gång blev det bara mer och mer saker utdragna. Kulmen nåddes klockan två, då jag redan skulle varit i stora staden. Jag kom in i barnens rum och förutom varenda pinal alla tre äger så hade de vänt runt på sängkläder och mattor, haft sönder Snufflans säng och dessutom hällt ut en hel förpackning solrosfrön över alltihop.

Jag blev galet arg och skrek till dem att nu blir det säcken för alla saker, för kan man inte plocka undan ska man inga saker ha. Nu är jag bara arg, irriterad och trött. Vill bara skrika och ungarna skriker, bråkar och tjuter överallt. Dessutom så visade det sej för en stund sedan att min syrra inte ville med till parken utan skulle åka med vår kusin till ett annat ställe där det finns lekpark och djur istället. De hade tydligen gjort upp det redan i tisdags, vilket jag inte fick veta igår då vi diskuterade detta... =(

Jag är trött och behöver komma bort från hålan för att hämta ny energi. Men här får jag sitta, fast med fyra skrikande ungar som på allvar tror att de ska få glass efter att ha bråkat i flera timmar. Tvättstugan är jag inte heller klar med... Bläää, orkar inte mer...

Just nu är jag så där barnsligt arg och ledsen så att jag skulle kunna sätta mej mitt framför dem och äta glass utan att de fick... Men det gör jag ju såklart inte!

Inga kommentarer: