torsdag 6 maj 2010

Lyft, torka, lossa

"Uäää, uäää, uääää"
"Färdig, jag har baaajsat"
"Ehhehhehhhehh, mamma mamma mamma eheeheehe"
"MAMMA, HJÄLP, MAMMA... AHHHHHHHAHHHH"

Mamman kommer upp i lägenheten med en gnällig bebis på armen som tjuter i hennes öra, i andra handen släpar hon en tvättkorg. Nere vid porten står ytterligare en tvättkorg och två matkassar och väntar...

De tre små har sprungit upp före.

En sitter på dass och skriker, en har kört fast dragkedjan på jackan och en står med två jackor på fingrarna och vill lyftas upp till klädhängaren.

Tänk vad skönt det är att barnen är så duktiga och vill hjälpa Mamman att få allt på rätt sätt! ;)

3 kommentarer:

Gitsie sa...

Jag kommer köra runt en massa i Gillberga, Kila och runt Nysäter idag och även knata runt en hel del vid Enegården...jag håller span. :)

BP sa...

Sträckläst igen. Ja du har då barnasinnet i behåll (tack och lov!!!) trots eller på grund av att du nu är tonårsmorsa. Snygg dotter du har och vilka suveräna presenter till henne.
Det där med katter är ju som det är. De kan ju dyka upp igen efter flera år.
Din cupcakes-på-morgonen-göra-simultant-med frukost-tvätt inlägg får mig att baxna. Multitasking (två saker samtidigt - max) är väl okay, men att göra cupcakes tidigt på morgonen går över mitt (lilla) förstånd.

Gitsie sa...

Jag spanade allt igår men jag såg henne tyvärr inte. Men jag jobbar idag och under helgen också så jag fortsätter att hålla utkik, jag har även sagt till mina jobbarkompisar. Så du har många som kikar åt dig i alla fall. :)