torsdag 6 maj 2010

Smörgås med strössel, tappad tand i present

Klockan ringde nog en, två och tre gånger innan vi vaknade till liv här hemma. Då kom jag på att jag skulle tvätta på morgonen, stora dottern påminde snällt om att jag lovat göra cupcakes som hon skulle ha med till skolan, Lillan ville ha välling, bebisen behövde ny blöja och det var en timme till de stora började skolan!

Jag förstår liksom inte... Varför vaknar man alltid sent när det är mycket som ska hinnas med och när det är lugna gatan på morgonen då blir man väckt fem?

Well, well... Mamman plockade fram multitaskingförmågan och lyckades fixa välling, blöja och första tvättmaskinerna på ett kick. Cupcakesen fixades simultant med att frukosten kom på bordet så numera vet hela familjen hur smörgås med fruktströssel och flingor med hallonmousse smakar!


Nya smakupplevelser kan väl bara vara bra?

Vi hann till och med prata lite vid frukostbordet. Ehrm, kanske inte alltid bra att prata och äta samtidigt, men ibland måste man bara och så länge barnen vet att man sköter sej borta så kan man vara lite slapp hemma. =)

Nåväl, sexåringen konstaterade att hans andra tand nog skulle bli utryckt idag och erbjöd den som present till sin syster. Systern satte flingorna i halsen och höll på att skratta mjölken genom näsan. Storebror reagerade likadant... Sexåringen såg förvånad ut och förklarade...

"Om du får min tand och lägger den i ett glas så får du en guldpeng av tandfén."
"Jaha, menade du så..." Log storasyster och tackade lillebror för generositeten samt intygade honom att det var snällt tänkt, men att han skulle behålla sin tand själv och ge henne en teckning eller så istället.


Jag blir varm i hjärtat då jag lyssnar på mina barn. Fatta vilken grej egentligen... Att erbjuda sin tappade tand som present! Det är kärlek det!!! (och tanden är ute nu)

Inga kommentarer: