onsdag 27 juli 2011

Dagens höjdpunkt - Tunnelbanan!

Ytterligare en dag fylld av aktiviteter har passerat. Efter att Tonåringen matat i ett gång ungar frukost så plockade hon med alla utom de två minsta till lekparken i ett par timmar medan jag och S fixade med badkläder och fika för vår färd mot Brosjön.

Sjön visade sej vara ett litet minitjärn, fullt utrustat med stor brygga, "dykbrygga", toaletter, kiosk, dusch, grillplats och till och med en handikappsramp ner i vattnet! Det visade sej även vara fullt belamrad av folk. =) Bäst att utnyttja sommarvärmen!







Efter ett par timmars blötläggning for vi hem och fixade kycklingtortillas, packade om och begav oss mot Skärholmen där vi parkerade bilarna...

...och, till barnens stora glädje, tog tunnelbanan in till Slussen där K hämtades upp av sin pappa. Tänk att en tunnelbana kan vara så rolig... Log gott åt mina barn när vi åkte till fjärilshuset igår och de pekade åt höger och vänster... "Titta, där är globen" "Kolla där då, långt borta, där syns kaknästornet" =)

Därefter vandrade vi ner till Medborgarplatsen för att träffa störtsköna BP och låta Tonåringen shoppa lite. För "husfridens" skull bjöd jag först alla på glass som intogs i en skuggig trappa. =)

Efter att vi vuxna (eller vad kallas vi?) "babblat" en del, Tonåringen shoppat top och jeans och pojkarna tröttnat på storstan så hoppade vi på tunnelbanan och for hemåt igen.

Hemma stoppades de minsta i säng av mammorna medan de stora fixade kvällsfika till sej själva och mellanbarnen. Halvtio hade alla utom Tonåringen kommit i säng och nu ska mammorna fixa matsäck inför morgondagen då vi ska ut på en dagskryss till Mariehamn.

Sov Gott alla godingar runt om i vårt avlånga land och du BP, tack för ett par trevliga timmar och TACK för att dottern fick låna pengar till jeansen!!! =) De satt jättebra på henne.

3 kommentarer:

BP sa...

Tack själv tjejen!!! Jag ska lägga upp mitt inlägg om dagens äventyr med dig, S och ungarna imorgon. Det kompletterar ditt inlägg väl - fast då ur min synvinkel såklart;-)
Du har otroligt sköna ungar, väluppfostrade och de har sina egna personligheter, sån't gillar jag. Måste säga att jag den här gången fick lite mera "kontakt" med dom, vilket jag inte fick på Heron City i februari. Har ju inga erfarenheter av barn alls men mina favon var faktiskt E som är den mest öppna av din skara och W (med svart t-shirt). Stora J har humor och är en klippa, lilla J tänker först och pratar sedan. N är vacker och en toppen tonåring som frågar om 300 spänn är dyr, å M då: ja sötare unge får man ju leta efter:-))))
1000 tack för länken och enjoy Åland!!!

4U2 sa...

Vilka äventyr ni är med om! Minns att när syster och jag träffades med alla barn, det gick så bra ... det skulle det nog inte göra om vi hade små nu! Hoppas ni fortsätter ha det fint! :)

Viktkamp sa...

Roligt att träffa BP, skulle jag med vilja =)