lördag 2 juli 2011

Dagen kunde knappt ha blivit bättre

Sovmorgon som varade till åtta, gosmys i sängen och framför tv:n till tio, frukost halvelva... Kan det bli en mer perfekt start på en lördag? Mamman är i alla fall nöjd och ingen av de sex huliganbarnen klagar heller! ;)

Vid tolv kom de stora barnens farsa för att hämta upp dem och fara hem till deras farmor och farfar där de ska vara till på måndag och träffa fastrar, kusiner, farföräldrar och naturligtvis sin Pappa. Vet att äldsta fasterns dotter absolut avgudar min tonåring så hon kommer vara superglad hela helgen! =)

Ett par (slappa) timmar senare kom Pappan hit och överraskade mej och ungarna med köpepizza (lyxigt värre ;) ). Därefter tillbringades ett par timmar ute, i den otäckt kvava luften, med att sparka fotboll, gunga, klättra och rota runt. Jag satt mest på en stol och skrattade åt barnens tilltag när de körde med sin far! ;)

Efter att barnen vaskats rena, fyllts med mat och stoppats i säng överraskade Pappan med ett glas vin och mumsigt goda baguetter fyllda med kräftor, skagenröra, tomat, gurka och diverse annat smaskigt. (Tack så mycket!)



Nu sitter Mamman här och smuttar på sitt favoritvin, Wild Strawberry. Sött, småbubbligt och smaskens! ;) Snart är det dags för sängen, i morgon kommer nog småbarnens farmor och det är dags för nya äventyr! (Påminn mej om att jag måste tanka...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och vem var det som tipsade om det vinet. ? :D /Mona

BP sa...

1. Tamka bilen!!!
2. Din lördag var så fylld av äventyr att Mixen fick stryka under, men jag förstår;-)
3. Så du är en sötis-bubblare, bra å veta;-)

BP sa...

Svar: Oooooops. Nu är min ursäkt 30 grader igår (utan sol) men den kom definitivt inte upp i fredags kväll då det bara var 25 - graer alltså;-)
V 30 funkar. Vi åkter på semester 9-23 juli så veckan efter är jag hemma igen fast jag jobbar. Tom Titts i Södertälje är cool, men du förväntar dig väl inte att jag åker dit från Täby eller...;-) Jo det gör du nog;-) Klart vi ska träffas:-)))