måndag 28 november 2011

Shannara testar

Med en febrig grabb hemma så blir det mest mys i soffan fram tills att Pappan dyker upp och tar över. Lite annat ska väl hinnas med också, jag menar... Diska, bädda och vika tvätt, sådant tråkigt som måste avklaras.

Men innan det var dags för febrigt soffmys så skulle Lillan till förskolan och trots lite feber så blev det en kort promenad för Lilleman och mej...

Så var det äntligen dags att börja testa den nya mobiltelefonen. Idag har kameran testats. Jag kan säga att jag hade hoppats på att den var bättre, kanske blir annorlunda med andra inställningar än auto...

Inomhusbild tagen med blixt. Blev både grynig och suddig... Tyvärr!

På väg till skolan. Bild ett tagen med mobilen, bild två för jämförelsens skull...


Bilden ovan tagen med mobilen (Samsung Galaxy SII), den nedre bilden tagen med vanlig kamera.


Likadant här... Bilden ovan - mobil. Bilden nedan - för jämförelsens skull.


Yttrligare en upprepning.


Den här bilden, lite närmare motivet blev jättebra i både färg och skärpa.

Även närbilden är helt okej, även om jag önskar att man kunde ta ännu bättre macrobilder.

Summa summarum. Mobilen är helt okej som kamera i vardagen, men jag skulle aldrig lämna den vanliga kameran hemma på semestern! ;)

Inga kommentarer: