onsdag 2 november 2011

De visste...

Vaknat upp till ytterligare en rå, grå, dimmig dag. Pappan har ringt till verkstaden under dagen och de har återigen förklarat att allt hör ihop med kedjan (som de vill ha 45000 spänn för att byta), men han hade fått reda på något annat intressant...

DE VISSTE ATT BROMSEN VAR KASS OCH SA INGET TILL MEJ I TELEFON!!! Jag kunde ju för sjutton kört ihjäl mej på vägen hem!

Nu ska han försöka få tag på chefen och se om de kan stå för bärgningen av bilen till en annan verkstad om inte kan man säkert göra en anmälan av något slag... Hmmm...

4 kommentarer:

4U2 sa...

FY F säger jag! Du med alla barnen ... jag blir skakis, hur tänker de eller rättare sagt: vart tog deras hjärna vägen! Håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt!

Anonym sa...

Håller med. Fruktansvärt ansvarslöst att inte informera om detta,stämmer nog som 4U2 skrev i sin kommentar,troligtvis saknar dom hjärna eller vill de bli av med sina jobb inom företaget som säljer kända bilmärken. Kanske läge att "diskutera" detta på Facebook? Hoppas ingen råkar ut för något liknande PS jag vet vilket företag det gäller o det pratas mycket negativt om "eftermarknaden"

BP sa...

Herregud!!! Är verkstaden ansluten till Motorbranschens Riksförbund (MRF), vilket dom säkert är som "märkesverkstad", ring å klaga. Det borde ju få stänga tycker jag!!!

Beast sa...

Har för mig att verkstäder är skyldiga att berätta om fel och brister som påverkar fordonets trafiksäkerhet och dit anser jag att bromsar hör.
Tur att du inte han så långt innan det upptäcktes.
Tips:
Märkesverkstäder = Dyrt.
Små verkstäder med adresser som "Till vänster om den sneda granen" = Billigt.

Fast 45 papp för en kedja? billigare med en ny bil...