fredag 4 november 2011

Fler frågor nu än innan

Så hade det gått en vecka sedan Mamman var till läkaren senast, dags för återbesök!

Mamman vandrade iväg (efter en tur i tvättstugan) utan alla söta barn som snällt stannade hemma, anmälde sej och satt sedan i väntrummet i närmare 45 minuter innan hon blev inkallad. Läkaren tittade snabbt på benet, konstaterade att det såg mycket bättre ut och att Mamman ska smörja i åtta veckor till. I nästa andetag berättade hon att Mamman har fått järnbrist igen och att Mamman uppenbarligen läcker protein.

Det sistnämnda trodde hon berodde på högt blodtryck så hon bad mej vänta och sa att en sköterska skulle komma in och kolla trycket. Efter bara ett par minuter dök sköterskan upp och trycket visade sej ligga på 124/62, ett ypperligt bra blodtryck (som alltid).

Sköterskan sa åt mej att vänta på läkaren och gick sedan iväg för att meddela henne resultatet av blodtryckskontrollen. Efter en knapp minut kom sköterskan tillbaka och sa att läkaren var klar med mej så jag kunde gå hem.

Där stod Mamman som ett frågetecken...

Varför läcker man protein? Är det farligt? Har det något samband med järnbristen? Skulle jag få en remiss till reumatolog för värken i mina händer? Beror överhuvudtaget dessa symptom på vad jag var med om i vintras? Eller är det så att alla symptom hänger ihop och tyder på något annat???

Sen ringde Pappan och meddelade att bilfirman ansåg att de gjort sitt i och med att jag fick låna en bil att ta mej hem i och bilen skulle de ha tillbaka idag. De erbjöd sej även att utföra kedjebytet för 25 papp istället för 45 eftersom den andra verkstaden var billigare... Men aldrig att de ska få ta i min bil igen! Nu ska bara bilkärra, bil som man kan dra tungt med och hjälp fixas så att bilen kommer in till stora staden! *suck och dubbelsuck*

2 kommentarer:

BP sa...

Men Herregud!!! Börjar bli arg här faktiskt. Ja inte bara att ditt blodtryck är ju t o m i underkant så blir jag förbannad över den nonchalanta behandlingen av läkaren. Är det ett dåligt skämt eller... BYT LÄKARE NU!!!
Har googlat läckage av protein, vilket du också har gjort antar jag. Få sajter med nå't vettigt att säga ... om man inte är gravid förstås, å det hoppas jag att du inte är. Den enda vettiga sajten jag hittade är den här
http://www.1177.se/Stockholm/Fraga-1177se/Fragor/Ar-det-farligt-att-ha-aggvita-i-urinen/?ar=True

PS. Din SaturdayMix suger. Jag har inga barn å maken vill inte ställa upp på bild under bordet, som inte har fyra ben det heller;-) DS

Karin sa...

Jag håller med BP, byt läkare! Det är så tråkigt att inte vara ordentligt frisk! Det tar på krafterna! Och du har ju så mycket annat att lägga din energi på. Nej, någon bättre läkare måste det finnas! (Och en vettigare bilverkstad) Lycka till med allt och trevlig helg önskar jag dig!