torsdag 1 september 2011

Telefonsamtal från skolan

Mitt i allt spring upp och ner till tvättstugan (med mobilen vid örat och händerna fulla av saker som ska antingen åt ena eller andra hållet) ringer hemtelefonen.

Mamman tittar på numret och ser att det är från skolan, åh nej, tänker hon och antar att det handlar om Stora Brorsan som så många samtal förra terminen.

Jo då, visst gällde det Stora Brorsan, MEN den här gången ringde en av lärarna på skolan för att berätta hur härligt det var att se grabben så glad och att se att han jobbar så duktigt och inte bråkar någonting alls!

UNDERBART!!! Nu är Mamman glad, ska nog slänga på lite musik, försöka vika tvätten och förbereda middagen! =)

3 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Underbart!

Kram på dig och din familj!

BP sa...

Grattis till stolfyndet!!! Vilken duktig kille du har att han lyckades skruva ihop stolen själv, det hade jag då aldrig lyckats med;-)
Så himla kul för dig att höra om hans framsteg i skolan och hans ambition. För att vara helt ärlug så tyckte jag att han är otroligt vuxen och ansvarstagande när jag mötte honom senast. Tycker han är väldigt mogen för sin ålder utan för den delen vara "lillgammal" eller tråkig. Han har en humor helt i min smak också:-) grattis till den ungen!!!

Pillargontanten sa...

Såna samtal, gläder ett mammahjärta :)
Och att de tar sig tiden, för att ringa dem ;)