söndag 18 september 2011

Tack för en härlig dag i regnrusket!

Idag tog jag med ungarna och for med Goa K och hennes Bus ut till hennes mor och far för att hälsa på alla djurungar. Trodde först att jag bara skulle få med mej de små barnen, men helt plötsligt så ville både Stora Brorsan och Tonåringen med. Även Goa K:s Tonåring följde frivilligt med. Härligt!

Lillan fick en ny bästa kompis! =)

"Pippi bäbbis mamma..." Upprepade Lilleman om och om igen alldeles fascinerad av de små duniga bollarna.

Små, rädda dunbollar.

Pappa Tupp på vakt hela tiden! =)

Fina Idun blir omklappad av de stora ungarna...

"Hallå där! Kan jag få smaka lite på din kamera kanske?"



Fölen har växt bra mycket under sommaren och var inte riktigt lika rädda längre.

K:s mamma bjöd på hemgjord saft och smaskiga bullar samt sockerkaka (hembakat så klart) och barnen passade på att leka ute fram tills det började regna.

När det var dags att åka tyckte sjuåringarna minsann inte att de lekt färdigt så vi bestämde oss för att åka hem till Goa K hela bunten. Vägen dit gick via affären för att handla mat och Stora Brorsan dumpades hemma eftersom han inte ville med, dock cyklade han till K och åt middag då maten stod på bordet.

Kycklinggryta med ris och glass till efterrätt! Tack för maten!

En helt underbar dag med vuxet sällskap, duktiga ungar och inte minst så slapp jag både laga mat och diska (jag hann till och med ta en kort powernap på soffan hemma hos K =) ). Tack för dagen vännen!

Väl hemma var det bara att jaga barnen genom duschen, ge dem kvällsfika och stoppa dem i säng! Nu är det bara jag kvar... =)

1 kommentar:

BP sa...

Har sagt det där förut: du/ni är oslagbar(a)!!!
Å du närbilden på kossan får mit kärlekspris ikväll. Världens bästa och roligaste bild på bra mycket länge:-) Skicka in det till Bregottfabriken och sov gott nu!!!