onsdag 7 september 2011

Men inte ikväll

Idag har varit en sådan där dag som Mamman bara vill ska ta slut.

Både sjuåringen och sexåringen har varit hemma från skolan, Mamman har ont i halsen, är tät och har frusit mest hela dagen. Större delen av dagen har Mamman legat, halvsovande, i sängen medan pojkarna har suttit tryckta framför datorn eller tv:n.

Just idag känns inte livet alls roligt. Paniken kryper sej på...

Tänk om mitt stackars immunförsvar slås ut av den ena förkylningen efter den andra även denna hösten? Sannolikheten är förmodligen inte stor, men rädslan finns ju ändå där. Rädslan som blandas med stressen över att jag nu anses frisk (och inte behöver sjukskrivas efter september månad) och ska ut i arbetslivet igen.

Till ett arbete som inte existerar.

Att hitta ett arbete som ensam sexbarnsmorsa blir nog inte helt lätt.

"Hej! Ensamstående sexbarnsmorsa, med barnomsorg (fast inte på kvällar och helger) önskar ett stimulerande jobb som inte sliter ut henne totalt då hon ska hinna med ungar, läxläsning, matlagning och ett helt hushåll efter jobbet."

Jaja, efter en, förhoppningsvis, god natt har nog Mamman fått rätsida på humöret igen... Hon brukar ju det! ;) Då ska jag nog kunna hitta något positivt med det hela också, men inte ikväll. Ikväll ska jag bara tycka lite synd om mej själv!

1 kommentar:

BP sa...

Ja tjejen - du har ALLT RÄTT I VÄRLDEN att tycka synd om dig själv!!! Gör det ikväll, ta en vinare eller två eller tre. Du kan göra mig sällskap förresten - då kan vi tycka synd om vrandra. Du vet det där med delad sorg... och delad glädje och... Kram!!!