måndag 17 september 2012

Vidriga lukter, flytt och flygande golv!

Igår kväll gjorde Mamman upp med en karl, ifrån byggfirman som ska fixa Stora Brorsans golv, att killarna som skulle hjälpa till att lyfta upp möblerna och sedan slita ut golvet skulle komma hit före halvtio eller efter halvelva. Inga problem sa han, de kommer långt före halvtio!

NÄR tror ni att grabbarna ringde? Jo, precis när Mamman skulle gå för att lämna de små! Och vad sa de? Jo, att de kommer om en kvart! Jaha, sa Mamman, då får ni sitta utanför och vänta tills jag har tid att släppa in er då. Hur typiskt är det inte!?

Nåväl, de satt här i trapphuset när Mamman var tillbaka. Vi klev upp och låste upp ettan som Stora Brorsan ska bo i och möttes av en stank som påminde om sur mjölk och kobajs. Fy faen! Men, men, möblerna och de övriga grejjerna bars i alla fall upp. (Mamman ska hälla lite klorin i avloppen och spola lite i badkar och toaletten innan hon går till jobbet).

Därefter satte grabbarna igång med att slita ut golvet, det luktade vidrigt och både de och jag blev täta och nös konstant hela tiden (jag trots att de hade stängd dörr och jag satt i ett annat rum).




Nåväl, golvet är ute så nu hoppas Mamman att de snabbt kommer för att skrapa golvet och sätta in luftavfuktare och skit. Egentligen skulle jag nog kräva att de kollar fukt i badrummet, Tonåringens rum och vardagsrummet också!

Inga kommentarer: