tisdag 4 september 2012

Kära Professor Ludwig von Anka

Idag såg jag på ett mycket intressant program på tv (och alla vet väl att allt som visas på tv är sant?) tillsammans med mina barn. Det var ett program där Du, kära professorn, demonstrerade hur din senaste uppfinning fungerade.

Den uppfinning som visades i dagens avsnitt kallades för "Klibbklabb", en droppe av detta fördubblade saker, vilket skulle vara praktiskt för att få mer pengar, men jag tror inte att bankerna gillar om det dyker upp flera sedlar med samma serienummer på. Jag är istället mer intresserad av det som skedde då kära herr Långben råkade få en hel skål av substansen över sej.

Om Du, professor von Anka, skulle kunna dela med dej av ditt hemliga recept så att även jag kunde bli sex stycken av mej så vore jag dej evigt tacksam.

Livet, i synnerhet morgondagen, skulle bli så mycket enklare att hantera om en av mej kunde jobba, en gå på föräldramöte, en ta hand om disk och städ, en följa med Bröderna Bus på fotbollsträning medan den femte tog hand om de små och lagade mat. Den sjätte skulle således kunna vila och bara må bra så att jag, när alla jag återförenas till en känner mej pigg och utvilad samt har åstadkommit allt det som ska göras imorgon utan att behöva krångla till saker och ting så mycket.

Tack så mycket på förhand!

Med Vänliga Hälsningar

Inga kommentarer: