onsdag 1 februari 2012

Jag tror jag är kääär ;D

Kan man bli kär i en tvättmaskin? Jag tror nämligen jag är det... Fast det kanske beror på att jag jämför den med andra modeller av mycket äldre årgång? Jag menar, visst brukar yngre vara mer eftertraktade (och effektiva ;) )?

Hur som haver, den nya tvättmaskinen, som undertecknad fick den stora äran att inviga i arla morgonstund denna härliga onsdag, är alldeles underbar jämfört med åldringen som står bredvid! =D

Det tog ändå en stund att komma underfull med tingesten. Jag är en sådan där människa som är allergisk mot instruktioner. Jag vill titta, testa och trycka sen ska det liksom funka. Allt som oftast gör det faktiskt det, men den här gången blev jag tvungen att vända mej till den nya skylten på väggen.

In med tvätten, välja program, välja tilläggsprogram (Första överraskningen, man kunde välja både förtvätt och hårt smutsat - helt underbart för en mor med små lortgrisar!), starta. Vad då starta? tänkte jag, det ska väl i tvättmedel också? Men, men, har man bestämt sej för att följa instruktionerna så gör man det!

Maskinen började centrifugera, med torr tvätt i, och på displayen dök ovanstående upp...

Efter knappa två minuter kom nästa meddelande. Helt jättebra ju! Nu kan jag dosera medlet efter vikten och spara både pengar OCH miljö!!!

Och JA, tvätten blev MYCKET renare än den blivit de senaste tio åren!!!

1 kommentar:

BP sa...

???????? Instruktioner är jag lika allergiskt emot som du.
Å vet du - vi ska få sådana saker i vår tvättstuga snart, vi också. Ska väl be om tolkningshjälp hos dig då;-)