torsdag 16 februari 2012

Choklad, sex och droger!

Ännu en fullspäckad dag har nått sitt slut!

Dagen började med tandbesiktning för hela familjen förutom Tonåringen. Alla fixade besiktningen med ett stort plus i kanten! Skönt! ;) Vägen hem blev en snöig historia, det vräkte ner! Allt annat än vårkänslor idag med andra ord... MEN med tanke på att de utlovat regn så tar jag tacksamt emot snön!

Väl hemma var lunchtid passerad och resten av dagen har avverkats i en rasande takt!

Tonåringens klass arrangerar disco för låg- och mellanstadiet imorgon och bland hennes uppgifter ingick att baka femtio chokladbollar. Det dröjde inte lång tid innan hon hade lyckats "anställa" sina småsyskon för uppgiften.

"Uuhh mamma, kjaddigt!"

Det var med stort allvar...

...tålamod och...

...koncentration som de åtog sej det hedervärda uppdraget.

Efter att de femtio bollarna, med ganska lika storlek, rullats så lyckades de få ihop en varsin boll som "lön" åt sej själva också! ;) Antar att de kände sej så stolta över att få hjälpa sin "idol" så att det var lön nog! =D

Bibliotek på hjul, lyx i hålan!

Mammans del i det hela blev att hitta köket för att kunna servera kvällsfika innan Stora Brorsan började läsa för de fyra minsta älsklingarna (och Mamman) inne i deras rum. Eftersom de har ett läsprojekt i skolan just nu som går ut på att barnen ska läsa högt hemma och föräldrarna sen ska fylla i ett "protokoll" så slogs två flugor i en smäll och Mamman kunde lugnt luta sej tillbaka och njuta! ;)

På bokbussen har nu de fyra första böckerna i serien om "Alamandrarnas Återkomst" lånats... Hoppas den är lika bra som drakserien (som vi läst tidigare) av samma författare.

Kvällen har avslutats med ett och annat skratt och (enligt dottern) pinsamheter då Mamman har förhört henne inför provet i biologi om droger och sexualkunskap. =)

Nu är det dags för Mamman att ta sin ömma lekamen och begrava den under täcket! Värken idag har varit outhärdlig och ändå hittar de inget fel på mej tydligen... Det har röntgats, men utväxterna var obetydligt små... Remiss har skickats till reumatologen, som inte ville ta emot mej på grund av att immuniseringsproverna var negativa!? Läkaren skickade ett brev där hon skrev att vi då får utgå från att det är psoriasisartrit och att jag skulle höra av mej om jag vill ha mer smärtstillande... Jag vill INTE ha mer smärtstillande, jag vill bara bli av med värken. Tabletterna har hittills knappt dämpat smärtan och bara lett till att jag läckt protein. =(( Efter sportlovet kan det bli sol och trettio grader varmt! Då mår mina leder och mitt bröstben bra!!!

2 kommentarer:

BP sa...

Det började i dur och slutade i moll skulle jag säga om jag vore musikexpert, vilket jag inte är...
Kram!!!

terese sa...

JA ni har det ni gör ;)