tisdag 30 oktober 2012

Mamman har noll koll ;)

Det blev en härlig mysförmiddag efter en förvånansvärt lugn natt. Lillen kom bara upp för att kissa vid fyra och somnade sedan snällt om. Underbart!

Sen kommer vi till det här med Mammans goda minne... =/

Mamman hade varit duktig och avbokat dagens tandläkartid för småttisarna då bilen är trasig. Saken var den att tandläkarbesöket är nästa vecka och idag skulle Lilleman ha varit på treårskoll på BVC (vilket Mamman trodde var nästa vecka). Suck, vad trött Mamman blir ibland! Hoppas hon kommer ihåg att boka om i morgon då.

Någon timme efter lunch så dök ett kort meddelande upp på facebook. Sötaste Miya hade bara skrivit "Blessed in so many ways...!!!" så nu vet jag att de mår bra därborta på andra sidan pölen. Hon hade även varit nere vid stranden och tagit kort idag... Man ser dock inte mycket av stranden, inget alls för att vara ärlig och det brukar vara ganska mycket strand där. (Hoppas du inte har något emot att jag lånar din bild Miya, om du har det säg till så plockar jag bort den! Kram!)


Under eftermiddagen gick Mammans tre stora gossar på en riktigt lång promenad i solen och sedan hade Sjuåringen sin klasskompis (grannpojken) på besök Lite senare så kom även hans lillasyster, Snufflis kompis, tillsammans med deras mamma.


Lekeftermiddagen/kvällen avslutades med lite popcorn, film och bus. Även ikväll blev klockan lite för mycket (dock inte lika mycket som igår, Mamman hann till och med se "House" i lugn och ro) innan barnen kom i säng, men vad gör det? Vi har ju sovmorgon i morgon! Bara att hålla tummarna för att alla barnen vaknar friska så att Mamman kan jobba som hon ska. De har i alla fall varit pigga och goa hela dagen idag!


En hel dag utan nederbörd! Det måste vara något slags rekord? ;) Nu önskar jag er alla god natt med ytterligare en bild på månen (ni får stå ut, jag älskar att min nya kamera tar så bra bilder på så långt håll)!

Inga kommentarer: