onsdag 3 oktober 2012

Tycker barnen att Mamman ska ut och dejta?

Redan idag, mellan barnlämning och jobb, dök snubben från mattläggningsfirman och hans kollega upp för att både slipa golvet och lägga på en ny matta. Mamman förundras fortfarande över hur snabbt det går efter att ha varit hyresgäst i tio år då maskineriet malt på MYCKET långsamt!


Efter en, som vanligt, trevlig dag på jobbet så kom Mamman hem till kaos (som vanligt). Fram med skyffeln, gräva sej genom hallen för att mötas av en hoper ungar som skriker att de inte får något att äta av sina syskon och sen vidare in i köket, eller ja, vad som en gång var ett kök och som numera liknar en krigsskådeplats. Fram med kvällsfika, plocka kläder, plocka disk, ställa upp skor, smöra mackor, hälla upp mjölk, fylla på diskvatten, tvätta av barnen som befinner sej i badkaret, plocka fram flingor, torka barn, börja diska, rota igenom väskor efter lappar, torka spilld yoghurt, lyssna på vad barnen har att berätta, borsta tänder på små krokodiler, diska lite mera, dammsuga hallen, försöka höra vad Tonåringen har att säga, skicka barnen på toaletten, skölja disken, leta saga, bädda rätt i en säng, jaga in barnen i deras rum, duka bort, diska lite till, få barnen i säng, läsa saga, prata lite i lugn och ro med var och ett av barnen, sjunka ner i soffan och upptäcka att jag missat en kvart av säsongsstarten på Greys Anatomy. Pust!

Så alldeles nyss så satte jag mej här framför min dator, loggade in på facebook och upptäcker att jag har tjugotre pågående chatkonversationer som väntar på mej. "What the..." tänkte jag och började läsa alla meddelanden, ett efter ett. Allt var från killar, från olika delar av världen och allihop så flörtade de hej vilt. Efter att ha undersökt det hela lite närmare så upptäckte jag att någon av mina söta gossar (som spelar en hoper spel på min fb) har lyckats länka min profil till en dejtingsida. Jag skratta så jag höll på att gråta under tiden som jag snällt förklarade detta för alla de kärlekskranka individerna som ville få till en dejt med mej.

Fast det är ju ganska trevligt ändå att så många fann mej såpass attraktiv på min profilbild... HAHAHA...

Inga kommentarer: