måndag 15 oktober 2012

Rädd för mej själv

Efter att ha lämnat barnen denna förmiddag så satte jag igång med lite pappersarbete och ringde några samtal innan det var dags att få mat i magen och svida om till arbetskläder.

Ibland blir jag nästan rädd för mej själv...

Jag plockade fram byxor, la dem på sängen, tog av mej mysbrallorna, satte på mej arbetströjan och tryckte ner fötterna i skorna... Eh... Något kändes fel! Inte så konstigt, jag hade uppenbarligen tänkt gå till jobbet utan byxor!!! Helt galet! ;)

Efter jobbet kom jag hem till en lugn skara barn, det första som mötte mej var inte en massa skor och kläder på golvet eller drivor med matlagningsrester i köket utan skvillrande skratt, mysigt småprat och mätta barn som väntade på saga. Underbart!

Nu ikväll har vi äntligen börjat i del två av serien Legenden om Morwhayle - Demonprinsessan (Peter Bergting). Som vi har väntat på boken, pojkarna reserverade den redan innan vi läst ut första boken, och idag var den äntligen med på bokbussen. Den började till och med bättre än vad förra boken slutade, vi ser fram emot ett par veckors spännande kvällsläsning! =D

Inga kommentarer: