tisdag 9 oktober 2012

Finally back on track

Denna veckans barnfria timmar tillbringade jag med att försöka få ordning på mitt googlekonto som inte fungerat på en vecka. Det har inneburit att jag varken kunnat logga in på min g-mail, min blogg eller min youtube-kanal. Tillslut kom jag på att jag kunde gå in på alla dessa ställen via telefonen som har automatisk inloggning så jag gick således in där och ändrade både lösenord och e-mail vilket ledde till att jag äntligen kunde logga in här igen. Det är också det som är anledningen till att det idag hoppat in en hel veckas inlägg (efterdaterade) i bloggen.

I övrigt tillbringades förmiddagen i tvättstugan periodvis IGEN (med tanke på gårdagens händelse så var det nödvändigt), ibland känns det som om jag inte gör annat än tvättar! ;)

Resten av tisdagen har följt sitt normala schema. Bröderna Bus kommer hem, vi fixar med läxor, småttingarna hämtas, maten lagas, de stora kommer hem, vi äter, gör mer läxor, pratar och myser. =)


Jag bestämde mej för att lägga barnen tidigare idag så att jag skulle få se House i lugn och ro. Kvällsmat intogs strax efter sex och vid sju låg barnen redo i sina sängar, Bröderna Bus med böcker och pannlampor i högsta beredskap!



Först läste den yngre brodern i sin bok och sedan den äldre i sin, därefter läste Mamman "Grodprinsen".

Vid åtta var det tyst i barnens rum och Mamman kan nu pusta ut i hela två timmar innan det är dags att krypa i säng. Hon tillbringar nu tiden med att skriva detta samtidigt som hon pratar med S Sthlm i telefon och väntar på House! =D

Inga kommentarer: