onsdag 7 mars 2012

Aningens bråttom

En underbart lugn morgon, barnen gjorde vad de skulle och sen satte de igång att spela legospelet som den nyblivna Åttaåringen fick igår.


Spelet funkar lite som ett dataspel med nycklar, drycker, styrka och list. Svårt att förklara, men kul var det uppenbarligen!

Vid elva lämnades de små, Mamman gick hem och fixade lite lunch så hon skulle slippa gå med tom mage till jobbet. Efter maten lade hon sej i soffan och läste en stund. Nästa gång hon kikade på klockan var det tio minuter kvar till hon skulle börja jobba. Blev lite bråttom...

Jobbigt att gå ständigt trött och inte kunna sova på nätterna på grund av värk. Mamman håller på att bli tokig och det enda jag fick på vårdcentralen var en telefontid till läkaren... "...eftersom hon är så fullbokad..." *suck* Saken är den att jag VILL INTE ha mer värktabletter, jag vill veta VAD som gör att jag får ont. Det är inte kul att knappt kunna lyfta sina barn, knappt klara av att få på kläderna på Lillen på grund av värken i handen och bla bla bla...

Nåväl, på jobbet var det lika trevligt som alltid i alla fall! ;)

Inte var det totalt kaos hemma efter jobbet heller. Visserligen hade ingen ätit och grabbarna hade inte duschat efter träningen, visserligen var det inte heller diskat så som Mamman gett order om. MEN barnen var vakna och glada, ytterkläderna befann sej på sina krokar och vi fick ju äta kvällsmaten ihop. =)

Klockan hann passera halvnio innan barnen sov och lagom till nio hann Mamman mysa ner sej i soffan för att se kvällens dubbelavsnitt av "Grey's Anatomy" tillsammans med Tonåringen. Disken får vänta till imorgon!

Ha en underbar natt gänget!

1 kommentar:

BP sa...

Lego är bara sååååå bäst! Detta sagt av en som har en legobit runt halsen;-)

Stå på dig angående dina smärtor!!! Bråka, skrik! Gör vad du vill - ingen snäll Shannara här inte. Du bara måste få en magnetröntgen (tro mig jag vet, fast jag behövde inte tjata) för att ta reda på orsaken. Tjata!!!