torsdag 17 mars 2011

Vårt nya husdjur - En Orm!

Eftersom jag igår klarade av att åka i passagerarsätet hela vägen fram och tillbaka till stora staden så fick jag blodad tand och tvingade Pappan att skjutsa mej idag med. Turen gick till köpcentret där det inhandlades diverse nödvändiga ting, bland annat två par mysbyxor till mej (då tre par gått åt skogen sen jag kom hem), två par byxor till stora grabben (vars knän äter tyg), regnkläder till sjuåringen (som växer likt ogräs) och byxor till de små.

Efter två timmars shopping höll jag på att flyta bort och då jag kom innanför dörrarna här hemma ytterligare en timme senare föll jag utmattad, men glad ner på sängen tills ungarna skulle hämtas hem.

Sjuåringen kom först och hade med en ny kompis hem. En orm med safir och rubin till ögon!


Efter intag av grillad kyckling (hemgjord såklart), nudlar och sås försvann tre bröder Bus ut i skogen, Pappan sattes på att diska, tonåringen tvingades att plugga på SO-provet och de två minsta busungarna drog med mej ut på gården. =) Härligt med frisk luft...

Poserar i sina "nya" kläder, byxor från tremänningen ute på näset och jacka som storasyster hade då hon var liten tjej.

Goaste Godingen på hal is...


Under en längre tid har jag saknat den där gnistan att fotografera. Jag har fotograferat och tyckt att det varit kul, men just den här "skita ner knäna och böja sej som en ostkrok för den perfekta bildens skull"-känslan har varit lite döven. Idag slog den ner som en blixt från en klarblå himmel och jag har böjt mej så långt ner som kroppen tillåtit för att fotografera snö, is och små vårtecken. =)



Stackars Maria Nyckelpiga som vaknat en aningens tidigt.

3 kommentarer:

BP sa...

1. Älskar ormen - påminner mig on Peach och Pooch jag har på skörmen på mitt jobb - å de är inte ormar ;-)
2. Då jag inte gillar rosa så ska jag inte uttala mig om outfiten.
3. Dina isbilder med grönsaken som jag fortfarande inte vet vad det ät är suveränt bra.
4. Du har varit skitduktig idag:-)))
5. Räcker det!!!? Får jag gå ocj lägga mig nu. Tack;-)

Pysselfarmor sa...

Vad härligt att du kunde böja dig ned fotografera våren efter den behandling du fick igår när stygn togs bort!

Olga T sa...

Det verkar vara en behändig orm att ta hand om och dessutom vacker!