torsdag 10 mars 2011

Jag har vunnit högsta vinsten

Idag känns det som om jag vunnit högsta vinsten!

Glädjen över att få sitta runt matbordet med alla barn och prata, skratta och sjunga (jaja, vi vet att man inte ska sjunga vid matbordet... och?) samtidigt som vi mumsade i oss mozarellafylld köttfärslimpa och hemgjorda potatisklyftor med tillbehör är obeskrivlig. Jag är rikast i hela världen!!!

Efter en lugn morgon, en halvdöd förmiddag (då kidsen var på sina skolor) och en underbar eftermiddag utan minsta tjafs och bråk så känner sej Mamman bara glad och upprymd. Hon lyckades till och med få alla små troll (plus ett större) genom badet utan några större fadäser

Hoppas morgondagen blir lika lugn trots fredagsstädning och fredaxmys så att Mamman hinner vila upp sej inför stollerierna i helgen (Mamman har, i ett mycket svagt ögonblick, lovat båda de stora ungarna att ha kompisar över natten =) ). Wish me luck!

5 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Lycka till!!

Kram en 8-barns mamma

Karin sa...

Låter kanon! Du är på banan igen! Trevlig helg!

Lilith sa...

Och jag fick det precis tvärt om :)

BP sa...

Ja tjejen, det har du - vunnit storvinsten alltså.

PS. Å var är SaturdayMixen? Annars så får du se ett blodbad imorgon och det lovar jag att det inte bidrar till tillfriskningen. DS

Olga T sa...

Härligt!