söndag 20 mars 2011

Tystnad, koncentration, fulländad njutning

Efter ytterligare en natt sovande på nålar, med hjärtat i halsgropen varje gång Lillen rörde minsta tå, så sov Mamman som en stock när barnen tassade upp i morse. Tysta och snälla var de tills klockan närmade sej sju, då uppstod en mindre dispyt om vem som skulle ha vilken legobit och Lilleman beslutade sej i samma veva för att han gosat sej färdigt i sin säng så han klättrade sonika över till Mammans säng och landade med en armbåge först i Mammans ansikte.

Efter det bryska uppvaknandet så blev Mamman alldeles varm i kroppen då sjuåringen stolt kom och visade upp ett hjärta som småbarnen tillsammans byggt till Mamman under morgonens första timme.

Förmiddagen tillbringade Mamman sedan med att städa ur fem lådor (och blev av med två ICA-kassar skräp) fram tills det var dags för lunch.

Efter lunchen blev det hemgjord (fryst) cheesecake, med mandarinsorbet på toppen, dagen till ära. ;) (Psst BP, om du någonsin råkar förirra dej till Värmland slå en pling så ska jag bjuda dej på smaskigaste cheesecaken! Om jag inte minns fel så har jag för mej att du gillar det i alla varianter? Ni andra är naturligtvis välkomna ni med! =) Säg bara till innan, det tar ett tag att fixa caken nämligen.)

Det smaskiga fikat intogs...

...under tystnad...

...total koncentration...

...och fulländad njutning!

Till och med Mamman hann få en bit med. =) Smaskens till sista slicken. ;)

När Lillen och Mamman vilat lite middag så jagades alla överenergiska barn ut i friska luften.

En plätt asfalt och lite torkat gräs efter solväggen fick barnens snickarglädje att spira.

Ett vårtecken så gott som alla andra, i alla fall för Mamman. =)

Efter att Mamman lyckats frigöra sej från barnen en kort stund så gick hon för att kika på "grönsakerna" som fotograferades häromdagen och se, en liten krokus hade orkat sej upp. Nu go vänner är våren snart här på riktigt... (Om ett par snöstormar eller så... ;) )

Efter en relativt lugn dag och mysig kväll med högläsning ur sjuåringens nya bok så ska Mamman nu bädda ner sej framför tv:n och bara vara. Håll alla tummar och tår för en lugn natt utan kräks tack!

3 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Underbara bilder!

Kram en 8-barns mamma

BP sa...

Ha, ha, ha!!! Om jag någonsin pallar mig ner till Värmland så annonserar jag i tid. Jag lovar. Cheesecake är min absoluta favo vad gäller sötsaker - som jag in vanliga fall inte ens gillar. Vilket minne du har Shannara.
Det är så himla roligt att läsa dina inlägg igen . herregud tjejen -you're back på riktigt. Fattar du!!!!!?
Kram från en som faktiskt ätit cheesecake idag - men din såg sååååå mycket smarrigare ut.

PS. Köpte en veckans ration av cheesecake på det lokala caféet. Kan/vill ju inte baka själv. DS

Anonym sa...

Men Gud, har ni ingen snö kvar eller. ????/ Mona