fredag 18 mars 2011

Akut operation

Efter tre dagar med sol och en gnutta hopp om att snön ska smälta undan innan augusti så vaknade vi denna morgon upp till det här... Inte alls kul.

Förmiddagen ägnade sedan åt tvättande (Pappans slit =) ), såromläggning (sköterskan undrade varför de inte tagit alla stygn i stora staden, skakade på huvudet och tog de sista tre också) och läkarbesök (blev sjukskriven ett par veckor till då hon ansåg att det skulle ta ytterligare tre veckor för såret bak att sluta sej).

Sen vaknade världen till liv när alla ungar kom hem.

Femåringen hörde hur Mamman pratade om att hon gått ner i vikt och att hon hoppades på att bli lite smalare. Plötsligt utbrister han:

"Mamma, du är ju så fin och mjuk om din mage... Varför vill du inte ha den kvar då?" med en förvånad min.
"Jo, det är inte så nyttigt att vara så tjock som mamma är förstår du vännen."
"Måste allt vara nyttigt då? Är kanelbullar nyttiga? Din mage är som en go bulle ju!"

Komplimang på hög nivå!

När kvällen närmade sej kom plötsligt Lillen med sin gosekatt, sträckte fram tassen och visade att det gått hål. Katten opererades akut med Lillens tjut som ackompanjemang under hela proceduren.

Äkta Kärlek!

Redo för natten med nylagad kissetass.

Precis innan det var dags att krypa till kojs fick Mamman nästa komplimang, den här gången från sexåringen.

När Mamman drog av sej stödstrumpan fick han syn på alla hemska svarta hår som plötsligt växt ut på Mammans smalben (tydligen stimuleras hårväxten av det ökade blodflödet i de ytliga blodkärlen då strumpan används) och klappde benet.

"Mamma, du har mer hår än katten. Len och go och kittlig är du."
"Mer hår än en nakenkatt då?"
"Nä, mer hår än Gustav har på ryggen!"

Tur att Gustav är nyrakad annars hade Mamman gått i ide de närmaste tjugo åren eller så. Med päls som en katt hade hon nog smält bra in i en björngrotta!

Nu närmar sej natten, ska bli gott att sova om nu tonåringen och hennes kompis kan bli tysta så... ;)

3 kommentarer:

BP sa...

Nu skrämde du skiten ur mig när jag läste rubriken. Tur att det bara var en kattass-operation. Ett härligt inlägg annars. Barn kan vara så goa.
Här har vi sol idag, hoppas ni också har det!!! Kram!

BP sa...

Svar: Helt rätt här ska det geniknölas minsann - utan tanke på egna fördelar( ;-) så varsågod:

Grym, i sidled, underifrån, låg, genom (tänker jag använda i trissen imorgon, tror jag), oordning, systematiskt, snabb/fort, misslyckad, ont...

Vill du ha fler eller tycker du att dina geniknölar är vassare än mina;-) Dom är nog det, vassare alltså, men som ursäkt kan jag säga att jag är så mycket äldre än du och konstigare;-)

Pysselfarmor sa...

Weeeeee...ser att BP reagerade som jag...Akut Operation!!! jag höll på dö av förskräckelse...skojare där!
fortsatte att läsa ;-) ler!