måndag 28 mars 2011

Med ett brak och ett plong

Denna morgon vaknade Mamman med ett ryck av först ett brak och sen ett plong då något av metall föll till golvet. Mamman vred på huvudet och fick se det ni kan se på ovanstående bild. Åh nej, tänkte Mamman, så har slutligen Lillen slitit ner gardinen, men ack så fel hon hade för Lillen sov fortfarande gott i sin säng. Kattj***ar, tänkte Mamman istället och började ånga upp sej över de små odjuren då hon i ögonvrån fick syn på sjuåringen som satt nedtryckt mellan väggen och spjälsängen på en ände av gardinen. Knasiga unge, vad hade han där att göra? (Jo, han skulle bara ladda sitt DS och uppenbarligen ville han göra det i en kontakt som sitter bakom dubbelsängen... hmm...)

Så har slutligen våren kommit, den mesta snön har smält (fort som bara busen de sista dagarna), vaktmästaren har sopat och cyklarna har kommit fram. Säkra vårtecken allihop!

Efter mitt besök på vårdcentralen, där de tyckte att det var galet konstigt att de inte redan punkterat mitt ben och tagit prover på den enorma bölden, så tog jag en promenad runt huset för att se om det fanns fler vårtecken vid solväggen (där det var t-shirtsvarmt).

Precis är Mamman kom runt hörnet på huset så ringde en sköterska från sjukhuset i stora staden och sa att jag var välkommen på röntgen, punktering, provtagning och läkarbesök på fredag.

"FREDAG???" utbrast Mamman förvånat.
"Ja? Går inte det bra?"
"Bölden har blivit dubbelt så stor sen jag for hem så..."
"Oj, men jag ringer röntgen. Återkommer strax." Svarade sköterskan innan Mamman hann avsluta meningen.

Det hela slutade med att Mamman ska in på onsdag, precis samtidigt som hon ska vara på IUP-samtal och lite till på den stora grabbens skola. Kanonbra *ironi*...

Nåväl, Mamman blev i alla fall på lite bättre humör då hon upptäckte att pärlhyacinterna börjat blomma så smått bakom huset! =)



Nu tycker Mamman att det är dags för hennes ben att repa sej.
Nu tycker Mamman att det ska bli sommarlov, varmt och skönt, så att hon kan plocka ihop sin familj och bara må gott...

2 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Jag tycker också att ditt ben ska repa sig, att det ska bli sommarlov, varmt och skönt och givetvis ska du ta din familj och bara njuta!!
Precis som jag!

Kram till dig!/En 8-barns mamma

BP sa...

1. Fler vårteckan hos dig an här kan jag ju säga.
2. Gardinstången - tjoff, snyggt och dekorativt;-)
3. Just nu är du VIKTIGARE än allt annat. Förstått;-)
Kram!!!