onsdag 2 mars 2011

Mamman bara sover ;)

Ännu en halvdöd dag har passerat i Shannaras värld.

Efter en mysig frukost med alla kidsen trängandes vid det minimala matbordet kom småttingarnas farmor, Pappan skjutsade femåringen till barnens kusin i stora staden och Mamman släpade sej ner till vårdcentralen för såromläggning.

Vid lunch kom Mormor (mammsen) och de fem hemmavarande ungarna, farmor och mormor drog till badhuset. Mamman stannade snällt hemma och sorterade lite papper samt sov lite middag! ;)

Farmor hade varit gullig och tagit några kort på Lillemans första tur i bassängerna (och på de andra såklart). =) (Hon visade dessutom kort från tiden då jag legat på sjukhuset, Lillemans inskolning på förskolan och barnens utflykter... Underbart att se!)


Fikadax! Min yngsta syster och hennes kompis var också med och badade en stund till barnens stora glädje.


Snufflan pratade om om "sin bilbåt" ända tills ögonen föll ihop på kvällen. =)

Lilleman somnade även han gott efter dagens utflykt. Tack Mormor och Farmor hälsar barnen! =)

3 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Jag måste säga att jag blir alldeles tårögd när jag läser detta inlägg...så goa ungar och vilket "teamarbete" att försöka hålla ihop allt och göra roliga saker/skapa normalitet för barnen. Förstår att du helst hade varit på plats och upplevt alltsammans, men att du också inser att du genom vila emellanåt kommer snabbare tillbaka. Så fina bilder du och vi får titta på. Du försöker alltid se ljuset därframme i tunneln.

Pillargontanten sa...

Du har något att hämta på min blogg :)

BP sa...

Pysselfarmor har sååååååååå rätt!!! Å du andra bilden på Lilleman kunde du ha tagit. Kanooooon.

Å du, sov så mycket du bara kan. Kom ihåg att det inte var så länge sedan som du var några minuter från andra sidan. Kram Shannara!!!