tisdag 29 maj 2012

Pissdag

Efter några härligt, varma och aktiva dagar så har tempot varit aningens lugnare idag. Ska jag vara riktigt ärlig har det varit en pissdag.

En sådan där dag då Mamman inte har lust med något, bara är trött och har ont. Inte blir det bättre när man ideligen måste tjata och tjata och tjata samtidigt som man har en tonårsdotter med jordens mest negativa attityd.

Jag vet att hon är tonåring, jag vet att man ser världen i bara svart och vitt då, jag vet att man tror livet tar slut för minsta lilla... MEN vissa dagar orkar jag inte med det energislukeri som hennes meningslösa (i mina ögon och förmodligen i hennes med när hon blivit vuxen) tjafs orsakar.

Idag har ingenting varit kul, Mamman har haft de negativa glasögonen på, inte orkat vända något alls på något vis så som hon i vanlig ordning gör.

Nåväl, tvätten är tvättad och småttingarna sover efter kvällsmat UTOMHUS i tolv grader (de är inte riktigt kloka ibland, men de har väl att brås på antar jag).

Mamman säger over and out för idag! Imorn vill hon vakna pigg med en enorm aptit på vad livet har att erbjuda, TACK!

1 kommentar:

BP sa...

Med andra ord så hade du din skitdag idag, medan jag hade min igår.
Du vet Shannara, jag sitter ju på bussen hela mitt liv (känns det som) och jag hör/ser fjortisar ( = s k tonåringar) hela tiden...
Förstår inte hur man orkar med dom.
Tur att jag inte har några barn... jag skulle bli massmördare;-)