måndag 24 januari 2011

Verklighet och dröm!

Nu ska vi se om jag orkar skriva lite idag.

Vad som hände de första dagarna minns jag inte något av. Mina systrar har berättat att jag spottade pappan i ansiktet och tuggade på nosgrimman med syrgas. Däremot så har min verklighet varit i gugning...

Jag har bland annat varit helt övertygad om att Pappan skulle komma hit med en extra madrass och mina fem kuddar. Jag var så övertygad om att han skulle komma så att jag fick en av de goa tjejerna som jobbar här att ringa. Stackarn fattade ingenting.

Sen så var jag så säker på att Pappan varit och tagit peover på alla barn, men att bara Lillen skulle bära på samma skit som mej och han skulle få penicillin tre gånger om dagen. Även det helt koko...

Sen har det bara blivit värre och värre.

Jag fick för mej att jag tagit en taxi hem mitt i natten och att barnen draperat allt med tyger. Hämtade kameran och fotade alla barn som sov i massa svarta tyger (naturligtvis så finns inga kort på det i kameran.

Det mest absurda var att jag fått en ny variant av Satfylococker som hette stafylocock alfa beta epsilon. Jag letade efter forskaren som namngett den på nätet och skickade sen Pappan över halva jorden för att träffa Matt Damon - Forskaren. Han kom dit så var det som ett vacuum fyllt av stjänor och en person som förklarade att Pappan skulle svara rätt på en av tre frågor, minst. De första två frågorna boomade farsan, men den tredje var vilken den kemiska beteckningen guld hade.

När han svarat rätt på det så ploppade det fram en varelse som var allt och inget. Pappan fick med lite av det föränderliga DNA:t till forskaren här som först gjorde misstaget att bara ta de 14 första DNA-sekvenserna som dök upp i analysen och gav sedan mej det nya penicillinet som gjorde mej till en varulv. Jag sprang iväg till skogs och började gnaga på mitt eget ben.

Helt galet, men i dimman så var allt detta sant!

När jag väl vaknat upp kunde jag inte längre tala. På hjärnröntgen visades dock bara en glödlampa och en elvisp... ;) Upplyst kaos! =)


4 kommentarer:

BP sa...

Vilken hemsk och skräckfyllt läsning. Herregud vad du måste ha lidit och varit borta.
Tack gode gud (eller vem man nu ska tacka) att det bara visades en glödlampa och en elvisp vid röntgen. Tänk om det hade varit en sträng med olikfärgade lysdioder;-)
Som du förstår så är jag otroligt glad att den gamla "nästan" normala Shannara är tillbaka:-))))))))))

Sherlock sa...

*skakar sakta på huvudet*

Sylla sa...

Hon är tillbaka min goa vän. :)

Ja yra och sanna fantasier är inte att leka med. Nerdrogad och dålig så får man vara med om det ena och det andra.

Pysselfarmor sa...

Tack och lov att du är tillbaka! Har varit så orolig för dig! Hoppas du tillfrisknar bra ;-)