onsdag 5 januari 2011

Gårdagens bilder

Det var lite lagom snöigt hela vägen till Stockholm, sikten var lite sådär och vägbanorna belagda med tjock is...

För första gången i mitt liv så blev jag tvungen att stanna på en parkering för att skrapa rutorna mitt under resans gång. Men skam den som ger sej och man kan faktiskt köra efter väglaget och hoppas på att ens medtrafikanter gör detsamma!

I Örebro tog vi en timmes bukfyllestopp, toalettbesök och "spring-i-benen-tömning" på McDonalds. Vilket var välbehövligt för att Mamman inte skulle tappa all sans och vett. Tjuvnyp mellan grabbarna Grus längst bak, en tjurig treåring som sparkade på elvaåringen som då skrek Mamman i örat och en ettåring som tjöt konstant i en halvtimme samtidigt som tonåringen gnällde över att Mamman ville lyssna på radio ett tag kan få vem som helst att ge upp. Tur att Mamman är duktig på att sjunga allsång för sej själv och stänga av resten av världen... "Don't stop, stop the music..."

Under tiden jag stod i kön för att beställa maten så ringde min far och sa att någon hittat en mobil i snön på parkeringen utanför McDonalds och han hade bett dem lämna in den, i samma veva kom en tjej in och lämnade den i disken. Tack för att det finns trevliga och ärliga människor i vår värld då man har en slarver med för grunda fickor i kläderna.


Lillfisan välkomnade oss glatt efter vi kommit fram...

...likaså hennes tre bröder och mor så klart... =)

Efter en sen middag, bestående av makaroner och köttbullar så blev det megaröj i lägenheten och ungarna var inte i säng för än klockan slog midnatt!

Och då gjorde Mamman sin kära vän sällskap på balkongen (fy på sej Mamman... ehrm...).


1 kommentar:

BP sa...

Hallå nattugglan!!!
Ser att edu fick ihop gårdagens inlägg iaf. Ett äventyr som heter duga säger jag...

PS. Hoppas vi ses imorgon, skulle vara skitkul. Sov gott nu Shannara!!!. Ds